تأملات یک انسان

وَ عَسی ان تکرَهوا شَیءً و هوَ خَیرُ لَّکم، و عَسی اَن تُحِبّوا شیءً و هُوَ شرُّ لَّکُم والله یعلمُ و انتم لا تَعلَمون

بایگانی
آخرین مطالب

دوست

چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶ ب.ظ

مدت زمانی است که قید بسیاری از دوستانم را زده ام . دوستانی که زمانی برایم همه کس بودند اما اینک برایم هیچ کس هم نیستند. امروز با کسی صحبت میکردم کسی که همان هیچ کس های من نیستند اما زمانی دوستان مشترکمان بودند. دلش پر بود از بی معرفتی هایشان، غم را به وضوح میشد در چهره اش دید. کمی از همه جا سخن گفتیم در میان حرف هایم گفت چقدر دیدت به زندگی زیبا است، چقدر زیبا درس از زندگی گرفته ای، خوب توانستی خودت را جمع و جور کنی و ....

چیزی نتوانستم برایش بگویم فقط گفتم باور کن عنایت خداست ... بعد از صحبت هایمان که با خود فکر میکردم لبخندی بر لبم آمد و با خود مرور کردم عنایات خدا را ... به یاد آوردم زندگی برای دادن درس به من بهای سنگینی از من گرفت و کسی این بها را نمی داند و ان شالله نخواهد دانست...

پیامبر اکرم (ص): هر کس با دوستی خاندان پیامبر بمیرد شهید مرده است .

بحارالانوار جلد 27 صفحه 111


امام حسین (ع): به خدا سوگند بلا و تنگدستی و کشتار و شهادت به کسی که ما را دوست دارد، آنچنان با شتاب می رسد که از ضربه چارپای سرکش و از فرو افتادن سیل در دره ها، شتابنده تر است.
  • ۹۲/۱۰/۱۱
  • 5 3 1

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.