تأملات یک انسان

وَ عَسی ان تکرَهوا شَیءً و هوَ خَیرُ لَّکم، و عَسی اَن تُحِبّوا شیءً و هُوَ شرُّ لَّکُم والله یعلمُ و انتم لا تَعلَمون

بایگانی
آخرین مطالب

درد

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۲۶ ب.ظ

سختی از حضرت امیر (ع) را میخواندم و با خود به گذشته رفتم. حضرت می فرمایند: 

با درد خود بساز، چندان که با تو سازگار است.

با خود می اندیشم که زمانی دردی یا بلایی بر من می آمد اگر با او سازش می کردم به قول خودمان با او کنار می آمدم آرام تر بودم ولی اگر بر عکس بود هم دردش بیشتر بود هم درمانش هم نمی رسید. امتحانات خدا این درس را به من آموخت که در دردهایم سکوت کنم و آرام باشم تا درمانش زودتر رسد. 

یاد سخن حاج اسماعیل دولابی می افتم که می فرمودند: هر چه درد را آشکارتر کنی دوا دیرتر پیدا میشود. اگر با ادب بودی و چیزی نگفتی، شاید خدا خودش در را باز کند.

  • ۹۲/۰۶/۱۶
  • 5 3 1

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.