تأملات یک انسان

وَ عَسی ان تکرَهوا شَیءً و هوَ خَیرُ لَّکم، و عَسی اَن تُحِبّوا شیءً و هُوَ شرُّ لَّکُم والله یعلمُ و انتم لا تَعلَمون

بایگانی
آخرین مطالب

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۷
خرداد

در زمان دانشجویی جمعی تشکیل شد که بر بیانات آقا کار میکردند. قرارمان به این صورت بود که بیانات را میخواندیم و نکات کلیدیش را سرلوحه کارمان قرار میدادیم. سال ها از آن زمان میگذرد. چند سال پیش سررسیدی که در دست داشتم را با بیانات آقا متبرک می کردم. هر زمان که آقا صحبتی میکردند میخواندم و نکات کلیدیش را یادداشت میکردم اما بعد از مدتی دنیا مرا گرفت و از این کار کنار کشیدم. از شب گذشته تصمیم گرفته ام این کار را از سر بگیرم نه اینکه یادداشت کنم این بار میخواهم در ذهن بسپارم. سپاس خدای را که این معرفت را به من عطا کرد تا نائب امامم را بشناسم و درک کنم. میخواهم این سخن را یادداشت کنم تا یادم بماند چرا میگویم نائب امام...

" بدیهی است در هر انتخاباتی، یک عده ای به نتیجه ی مطلوبِ خودشان نمیرسند. من نمیخواهم اسمش را بگذارن بازنده ی انتخابات، نباید تعبیر برنده و بازنده و این واژه ها و اصطلاحات غربی مادی را به کار برد، اگر برای خدا و برای انجام تکلیف وارد میشویم، برد و باخت وجود ندارد. باید همه ی آنچه را که پیش می آید - که مبتنی بر قانون است - تحمل کنیم. این را باید همه مان یاد بگیریم، این صبرِ انقلابی است. امیدوارم خدای متعال هم دلها را هدایت کند به آنچه که برای کشور بهتر است. "

بیانات 92/2/16


پ.ن : خدا را شاکرم که انتخاب اصلح کردم و هیچگاه از کرده خود پشیمان نیستم

  • 5 3 1
۲۵
خرداد

حال و هوای اینک گروهی از مردم مرا به یاد مردم کوفه می اندازند. کسانی که دعوت میکنند و کنار میکشند و یا تحت تأثیر قرار میگیرند. در دنیای مجازی می دیدم که چگونه از کار خود پشیمان بودند زیرا که چرا به فلان شخص رأی نداده بودند تا شخص مخالفشان رأی نیاورد. تاریخ در همه حال تکرار میشود و ما در محضر ایزد منان در حال آزمایش هستیم اما گاهی فراموش میکنیم. کاش عامل بودیم که نیستیم کاش فراموش نمی کردیم سخن پیر جماران را که میفرمود:

" ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه ایم نه مأمور به نتیجه "

  • 5 3 1
۱۳
خرداد
آخرت خودمان را به خاطر دنیای کسی دیگر خراب نکنیم...
به جای توهین و مسخره کردن کاندیدا بهتر است حواسمان را جمع کنیم، رجب رو پایان است، چه کرده ایم؟
.
.
.
گاهی بی ادعایی عین ادعاست
  • 5 3 1
۱۱
خرداد

در زمان مناظره در کنارش نشسته بودم و مرتب حرف هایی که در دنیای مجازی زده میشد را برایش میخواندم و میخندیدیم. مناظره که تمام شد گفت: باید به جای خنده گریه کرد و تأسف خورد اینان مسئولان مملکتی ما بودند. نمی دانم چرا کسی از دید دیگری به این مسأله ننگریست. اینکه صدا و سیما بهترین کار ممکن را انجام داد. اینکه مسئول مملکتی که ادعای توانایی در ریاست جمهوری دارد یک معدن را تشخیص نداده یا کسی که نمی تواند در محدود زمانی پاسخ سوالی را بدهد چگونه می تواند در زمان های حساس بهترین تصمیم را برای کشوری بگیرد. کسی که مانند کودکی تصاویر را توضیح میدهد یعنی دید بازی به مسائل ندارد. همه بگویید توهین بود اما من میگویم عالی بود از این نظر که افکار مسئولین مملکتم را شناختم. از این که سوالات روانشناسی بود اما همه کودکانه جواب دادند. مناظره در دعوا کردن و توهین و رو کردن پشت پرده ها و زیر سوال بردن همدیگر نیست. با خود هستم باید در مناظره دنبال جواب هایم بگردم ، باید دنبال شاخص هایم بگردم، به دنبال اینکه چه کسی مطابق ولایت فقیهم عمل میکند و حرف میزند.

  • 5 3 1
۰۸
خرداد

وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ
و از خشمش در هر شری ایمنی جویم

در کتاب مصباح الهدی مرحوم دولابی جمله ای بود با این مضمون که کودک وقتی کار خطایی انجام میدهد و پدر از او عصبانی است برای رهایی از خشمش سریع میدود و خود را در آغوش می اندازد و آن زمان است که خشم پدر فرو می نشیند و او هم کودک را در آغوش میگیرد. 

  • 5 3 1
۰۶
خرداد

این روزها هر که گناه بیشتر کند با کلاس تر است و اگر به زبان آورد چه بهتر... در جمعی که بودم به راحتی از سفری که به قطب رفته بود را بیان میکرد و خوردن 3 لیوان شراب تا که گرم شود اما باز هم سردش بوده. با خود فکر میکردم و میگفتم چه شده ما را؟ از روی خدا خجل هستم. خدا به ما نعمت می دهد و ما هر لحظه طلب کارتر میشویم. 

  • 5 3 1
۰۴
خرداد

"رَبَّنَا إِنَّکَ تَعْلَمُ مَا نُخْفِی وَمَا نُعْلِنُ وَمَا یَخْفَى عَلَى اللّهِ مِن شَیْءٍ فَی الأَرْضِ وَلاَ فِی السَّمَاء"


کلام خدا بسیار زیباست. گاه تو را خجل میکند ، گاه امیدوار، گاه ترس بر اندامت می اندازد، گاه... . از شب گذشته مدام این آیه را تکرار میکنم. حرف بزرگی است، اما ما فراموش میکنیم کلام خدا را. فراموش میکنیم که همه چیز به دست خداست. حتی خواندن این آیه هم لطف خداوند بوده که شامل حال من شده است. شکر... هر چه شکر گویم باز هم حق مطلب ادا نمی شود. خدایا! میدانم همه امور به دست توست، میدانم برگ درختی نمی افتد مگر به اذن تو، خدایا! تو از حال من با خبری، تو از کارهای پنهان من با خبری، آبروی مرا در دنیا و آخرت حفظ فرما، میدانم که هر چه تلاش کنم برای پنهان موضوعی اگر تو نخواهی آشکار میکنی و میدانم اگر من تلاش برای آشکار کردن موضوعی کنم تا تو اذن ندهی پنهان می ماند. 

  • 5 3 1